Thursday, September 13, 2012

Så typiskt Sverige

Är ni korkade eller? Jag tycker siffrorna är pinsamma. För det första är det pinsamt att endast 64% av svenska män erbjuder sig att betala på första dejten. Kan säga att det hade varit första och sista dejten om killen inte tog notan för min del. Om något så är första dejten ett MÅSTE.

Och att mer än hälften av tjejerna UTGÅR från att splitta notan?!?! OMG, jag tycker det är pinsamt. Finns inget som heter splitta notan, killen betalar, det är ren uppfostran och hyfs enligt mig. Men ja, i Sverige är man jue lite speciella.

Och visst har alla olika ekonomi, jag säger inte emot, men om du som kille har en sämre ekonomi, ja bjud då tjejen på en billigare restaurang, eller laga middag hemma, köp frukt eller annat i affären och ta med henne på en picnic. Det finns oändliga möjligheter, men för Guds skull, be henne inte betala för maten på en date.
 

xoxo, 
Vicky
 Follow Me on Twitter VicktoriaM

No comments: